Сергей Завьялов. Четыре хороших новости
Литклуб

Сергей Завьялов. Четыре хороших новости

ХОРОШАЯ НОВОСТЬ ОТ ЭРЗЯН

1.

И ходил Инешкайпаз по всем городам и селениям Приалатырского края, выступая в школах их, и в профессионально-технических училищах, и в домах культуры, сообщая хорошие новости о приближающейся Независимости и исцеляя всякую болезнь и всякую немощь в людях.

1. Особенно же в августе того года, когда шли, не прекращаясь, дожди;
2. когда чернозём превратился уже не в грязь, а в жижу;
3. когда шоссе за Чамзой (а дальше тогда асфальта ещё не было — гравий, покрытый гудроном) как будто бы даже изменило свой запах;
4. и в Атяшевской церкви (а в ней все советские годы служили) — синий деревянный куполок в дурацких золотых звёздочках —
5. на Илью-пророка старые мордовки клали поклоны без привычного усердия;
6. и деревенские пьяные оборванцы, и приехавшие на каникулы из Саранска девушки, неотвратимо ходившие там по стезе блядства,
7. и из какой-то развалюхи притрусивший уродец с гигантской болтающейся головой
8. пытались в ожидании Его укрыться от мокрого ветра под навесами автобусных остановок.

И, видя толпы народа, Он сжалился над ними, что они были изнурены и что не было у них никакой жалости друг к другу.

Саранск 1960-х – 1970-х годов. (Фотография Бориса Бахмустова).
Саранск 1960-х – 1970-х годов. (Фотография Бориса Бахмустова).

2.

И разнеслась молва о нём по всей Мордовской АССР, и представители национальной интеллигенции сказали: «Вот пришёл тот, кто говорит, что он — Сын Эрзянский, а сам любит пожрать и выпить, друг разному ворью и шлюхам?»

1. Да что угодно можно было говорить об этой странной компании, сидевшей в том августе вечерами, как тут говорили, «в кафе» —
2. вонючей ардатовской столовке — через дорогу от никогда не разбиравшейся праздничной трибуны из размалёванной фанеры;
3. вид у всех был измученный и уставший, или, как сказали бы в стихах, трудящийся и обременённый;
4. ели, не помыв рук, пили водку, мрачно смотрели перед собой, отказывались говорить по-русски;
5. местная шпана со страху (это из них кто-то стукнул потом в ментуру) переместилась тогда под пляжные грибочки у реки;
6. курили папиросы «Север» (считалось почему-то, что они меньше промокают), злобно ругались, грозились всех отпиздить.


image description
image description

Менты же имели совещание против Него, как бы погубить Его. Но Инешкайпаз, узнав, удалился оттуда, и последовало за Ним множество народа, и он исцелил их всех.

ХОРОШАЯ НОВОСТЬ ОТ МОКШАН

1.

После сего Он проходил по городам и селениям Мокшанской стороны, и с Ним Двенадцать и некоторые женщины, которые служили им телом своим и имением своим.

1. И тогда как раз наступила весна, и был в тех краях небывалый паводок:
2. как будто Тёплое море, которое, как рассказывали старухи, отправился искать инязор Тюштян, само пришло к семени его.
3. И деревня Мокштрва (по-русски — Песочное Канаково), где они остановились на время паводка, сделалась островом.
4. И детей (Пустите их! Не мешайте им приходить ко Мне! — говорил Он) возили в Кондоровку, в школу, на моторках.
5. И над водой торчали кроны дубов, а в ивняке застревала недорастаявшая ледяная крошка.
6. И всю ту неделю, пока они были там, солнце слепило зрячих и оглушало слышащих,
7. И, когда на фермах не грохотала доильная техника, стояла даже можно сказать что тишина.
8. И так как вода не спадала, они в субботу, в начале третьей стражи, сбили замок с соседской плоскодонки; Его же не было с ними.

В четвёртую же стражу ночи подошёл к ним Оцюшкайбас, идя по воде.

Саранск 1960-х – 1970-х годов. (Фотография Бориса Бахмустова).
Саранск 1960-х – 1970-х годов. (Фотография Бориса Бахмустова).

2.

В один день приходит Он с учениками Своими в Саранск на вокзал и говорит им: поднимемся вверх, в сторону Присурскую. И взяли билеты в плацкартный вагон. И отправились.

1. И было в 4.15 утра, и пассажирский поезд № 669, Горький-Пенза, опаздывал только на 20 минут.
2. И во время следования их Он заснул. За окном же сделался сначала сильный снег и метель, а к рассвету всё стихло, но так похолодало,
3. что когда вышел Он на платформу в Пензе, весь город был в сугробах, и площадь перед обкомом КПСС была как ледяная пустыня, и по ней ходил постовой,
4. и в утренних сумерках Он подымался в старый город, не уклоняясь от ветра, не кутаясь в осенний плащ и без шапки,
5. а над трубами одноэтажных деревянных хибар мощно стояли дымы.
6. И пока шли, из переулков выползали больные и убогие, и вели слепых, и несли расслабленных,
7. и в скверике у училища имени Константина Аполлоновича Савицкого Его окружала уже толпа, и он обратился к ним по-мокшански,
8. и учил их тут же, на ветру и морозе, и как никто не понимал, Он стал прикасаться к пришедшим и приведённым,
9. и исцелил всех. И, приступив, ученики сказали Ему: для чего ты замолчал, Оцязор?
10. Он же сказал им в ответ: Я прикоснулся к ним, потому что не было у них языка, чтобы говорить с ними.
11. И совершил чудеса, потому что не было доводов для голов их.

Ибо огрубело естество людей сих.

ХОРОШАЯ НОВОСТЬ ОТ МИШАРЕЙ

1.

Во имя Аллаха, милостивого, милосердного.

1. Некоторый татарин был богат; имя ему было Ильдар и родом он был из Кызыл-Октябрьского района Горьковской области. Он был благоразумный разбойник: не сел, не был убит.
2. Он одевался в порфиру и виссон, и каждый день пиршествовал блистательно.
3. По пятницам ходил в мечеть.
4. Был также некоторый бомж именем Равиль, который лежал у дверей вокзальной уборной в Сергаче, весь в струпьях; и дворняги, прибегая, лизали струпья его.
5. А другие татары ели, пили, женились и платили калым, выходили замуж и обрезали сыновей,
6. ели, пили, покупали машины, перепродавали дефицит, строили кооперативные квартиры и дачи,
7. и приходила осень, и шли дожди от Уразы до Курбан-Байрама,
8. а потом наступали зима и весна и лето, а там — Сабантуй,
9. и затем снова осень и опять Ураза.

Поистине Аллах — знающий, кроткий! А кто повинуется Аллаху и Пророку Его, того Он введёт в сады, где в низинах текут реки, — вечно пребывать они будут там.

Саранск 1960-х – 1970-х годов. (Фотография Бориса Бахмустова).
Саранск 1960-х – 1970-х годов. (Фотография Бориса Бахмустова).

2.

Но если бы ты видел, как завершают жизнь те, кто не веровал: ангелы бьют их по лицу и по спинам. Сражайся с врагами, пока вера вся не будет принадлежать Аллаху; но если твои враги склоняются к миру, склонись к нему и ты, и положись на Аллаха, ведь Он — слушающий, сведущий.

1. Но и осенью, и зимой, и весной, и летом кому-то плевали в лицо, кому-то разбивали ботинками губы, кого-то лупили палкой по голове. Это были люди Закона.
2. А ещё были те, что об одном кричали «добро», а о другом «зло» и подтверждали свою правоту ударом ножа. Это не были люди Закона.
3. А Он говорил им «Да святится», ибо всё было в мерзости,
4. говорил «Да приидет», ибо ничего не приходило и не происходило,
5. говорил «Да будет», ибо ничего не было,
6. их самих не было,
7. а был пот Его как капли крови, падающие на землю.
8. И говорили Ему «Азор, Азор», а Он говорил им «Пошли в жопу. Не знаю вас».

И хитрили все, и хитрил Аллах, а Аллах —
лучший из хитрецов. Нет Бога кроме Него,
великого, мудрого.

ХОРОШАЯ НОВОСТЬ ОТ РУЗОВ

1.

После сего избрал Азор и других семьдесят учеников и послал их по двое пред лицом Своим во всякий город и во всякий посёлок городского типа, и во всякий райцентр, даже и до всякого сельсовета.


image description
image description

1. И были это Ордань-буе и Атяшево, Найманы и Кочкурово,
2. а также Ичалки и Кемля в Земле Эрзянской.
3. И были Потьма и Явас, Салазгорь и Пишля,
4. а также Пурдош и Сивинь в Земле Мокшанской.
5. А ещё Пикшень и Яз, Арзамас и Алатырь в уделе Пургазовом,
6. а также Чембар и Поим, Наровчат и Камешкир в уделе Пурешевом.
7. И Саран Ош с предместьями его: Атемаром, Посопом, Лямбирем.
8. И Пенза с предместьями её: Шемышлеем, Рамзаем, Ардымом.
9. И ты, Обран Ош, Нижний Новгород, отец городов мордовских, высоко вознесён рог твой.
10. Да сбудется реченное через вострубившую тюштянову тораму:

И ты, земля Буртасова, вдоль тянущихся степями шоссе, там, за Сурой, и ты, лесной народ на Цне, семя Мещерское, блудящий на стезе русской веры, даже вы увидели свет Независимости, и се — всем сидящим в тени смертной воссиял он.

Саранск 1960-х – 1970-х годов. (Фотография Бориса Бахмустова).
Саранск 1960-х – 1970-х годов. (Фотография Бориса Бахмустова).

2.

И вот приблизились к Обран Ошу — Нижнему Новгороду, — и когда вошёл он в Нижний Новгород и восходил по улице Свердлова, ныне Большой Покровской, весь город пришёл в движение и вопрошал: кто Сей? Народ же говорил: Сей есть Инешкайпаз, мордовский бог.

1. В общем-то всем известно, чем эта затея кончилась, когда вся эта компания решила остаться в Нижнем до Пасхи.
2. Все слыхали, что произошло в пятницу около 12.00 по московскому времени на Георгиевском съезде, что — в воскресенье около ноля часов на Бугровском кладбище,
3. Но главное: жизнь в городе дезорганизовать не удалось, работали метрополитен и наземный пассажирский транспорт,
4. порядок поддерживался исключительно силами милиции
5. без участия ОМОНа, без точечных бомбардировок, без взрывов в многоэтажных домах.
6. Так что никакой Меч никто не пронёс: остался на Мордовской земле Мир и в многонациональных её человеках — благоволение.
7. И согласие сына с отцом его, и дочери с матерью её,
8. и свекрови с невесткой её, и тёщи с зятем её,
9. и всякого начальника с подчинённым его.

Тетянть, Цёранть ды Святой Духонть лемсэ.

Теперь всё.

#

Текст: Сергей Завьялов

Фото: schwingen.net и копии из фотоальбома «Саранск 1960-х – 1970-х годов. Фотографии Бориса Бахмустова», Рузаевка, типография «Рузаевский печатник»: 2017.

Ниле вадря кулят

Эрзянь кельс ютавтызе Николай Ишуткин

ВАДРЯ КУЛЯ ЭРЗЯТНЕНЬ ПЕЛЬДЕ

1.

Ды якась Инешкайпаз Ратор ёнксонь оштнева ды велетнева, тосонь школатнесэ, профессионально-технической училищатнесэяк, культурань кудотнесэяк кортнемстэ, малавгалиця Олячиде вадря кулянь пачтязь ды эрьва кодат ормань ды ломантнесэ лавшочинь айгезь.

1. Сехте пек секе жо иень август ковсто, зярдо апак лотксе мольсть пиземеть;
2. зярдо раужо модась теевсь вецана рудазокс;
3. зярдо Чаунзань тона ёно кись (сестэ тосо асфальт зярс арасель) гудронсо вельтязь кевтнеяк теке полавтокшнызь чинест;
4. ды Отяжвелень церьковасо (сонзэ эйсэ Советэнь иетнестэяк ветясть служба) – чувтонь сэнь куполнэсэнть ульнесть сырнень чаула тештинеть –
5. эрзянь сырькайтне а покш мельсэ сюконякшность Илья-пророкнэнь;
6. ды велень нуласо-валасо оршазь симницятне, ды Сарансто каникулав сазь тейтертне, конат якасть блядовамо янга,
7. ды кодамо-бути каладозь чаво кудосто чиезь сазь тарныця покш пря ормав цёра-ломанесь
8. бажасть Сонзэ учомсто кекшемс летьке вармадонть автобусонь лотксема таркань латотнень алов.

Ды ламо ломантнень неезь, Сон жалинзе сынст секс, мекс сынь ульнесть пек сизезь ды кияк эзь арсеяк ялга ялгань кисэ мелявтомадо.

2.

Ды тусь сондензэ кулясь весе Мордовской АССР-ганть, ды раськень интеллигенциянь ломантне мерсть: «Вана сась се, кона корты: мон Эрзянь Цёран, а сонсь вечки ламо ярсамо ды симеме, сон ялга эрьва кодат салыцятненень ды шлюхатненень?»

1. Ды эрьва мезде можналь кортамс те компаниядонть, кона аштесь озадо се августонь чокшнетнесэ, кода кортнесть «кафесэ» –
2. Орданьбуень а тантей чинесэ качадыця столовкасонть, кона аштесь кинть тона ёно артозь фанерасто теезь покшчинь ютавтнема трибунанть каршо;
3. весень ёжост ульнесть муцявозень ды сизезень, эли, кода меревельть стихсэ, пайстомо важов ломанень;
4. ярсасть, кедень апак шля, симсть ашо винадо, нусманясто вансть эрьвась эсензэ икелев, киньгак арасель мелезэ кортнемс рузокс;
5. тесэнь шпанась тандадомадо (те сынст ютксто та-кие мейле вачкодсь ментурав) тусь лейчиресэ аштиця пляжонь пангинетнень алов;
6. пухадсть «Север» папиросадо (лововсь таго-мекс – сынь аволь пек начконить), кежейстэ сёвность, тандавтнесть весенень вачкамс.

Ментнэ жо эсь промкссост тусть Сонзэ каршо, маштомс Сонзэ. Но Инешкайпазось, зярдо кармась содамо теде, тусь тосто, ды Мельганзо сыргасть ламо ломанть, ды сон сынст весень идинзе.

ВАДРЯ КУЛЯ МОКШОТНЕНЬ ПЕЛЬДЕ

1.

Теде мейле Сон якась Мокшонь ёнксонь оштнева ды велетнева, ды Мартонзо Кемгавтово, ды кой-конатне аваломанельть, конат служасть тензэ эсь рунгосост ды эсест лемсэст.

1. Ды сестэ сакшнось тундось, ды сеть ёнкстнэсэ ульнесь покш чадыведь:
2. теке Лембе иневедесь, кода ёвтнесть сыре бабатне, конань вешнеме сыргась Тюштя инязорось, сонсь сась тензэ.
3. Ды Мокштрва велесь (рузокс – Песочное Канаково), козонь сынь лоткасть чадыведень шкасто, теевсь усиякс.
4. Ды эйкакштнэнь (Нолдынк сынст! Илядо меша тенст сакшномс Монень! – кортась Сон) усксесть сынст Кондровкав, школав, моторной венчсэ.
5. Ды ведьстэнть неявсть тумо чувтонь прят, а лейчиресэ касыця калькуротнесэ – апак сола эйть.
6. Ды се таргонть перть, зярс сынь ульнесть тосо, чись сокоргавтнесь ваныцятнень ды амарицякс тейсь кунсолыцятнень,
7. Ды зярдо ферматнесэ эзь урно скалонь потявтыця техникась, аштесь пертьпельга каштмолема.
8. Ды, секс мекс ведесь кодаяк эзь алкиньгадо, сынь субутасто колмоце ванстомадо икеле шабрань венченть эйстэ яжизь панжоманть. Сон жо арасель мартост.

Нилеце вень ванстомсто ведь ланга ютазь, сась малазост Оцюшкайбас.

2.

Вейке чистэ Сон эсь Тонавтницянзо марто сась Саранскоев вакзалов ды корты тенст: кепедтяно верев, Суранть ёнов. Ды сайсть билет плацкартонь вагонс. Ды сыргасть.


image description
image description

1. Ды ульнесь валскень 4 част 15 минутат, ды Горький-Пенза 669 № пассажирской поездэсь поздаясь ансяк 20 минутас.
2. Ды ардома шкастонть Сон матедевсь. Ушосонть жо васня тусь виев лов, мейле кепедсь кандылов, а валскень стязь, весемесь оймась, но пек якшавтсь,
3. ды зярдо Сон валгсь Пензасо платформа лангс весе ушось ульнесь лов шушмо потсо, ды КПСС-нь обкомонть икеле площадесь ульнесь теке эень чуварпакся, ды ланганзо якась постовой,
4. ды валске ранаяк Сон, варманть эйстэ апак кекшне, сёксень плащтьс апак оршне ды шапкавтомо, кепсесь ташто ошов,
5. а вейке этажсо чувтонь берякшке кудонь трубатнень велькссэ виевстэ аштесть качамот.
6. Ды зярс мольсть, проулкатнестэ лиссть ормав ломанть, конат ветясть сокорт ды кандсть лавшот,
7. ды Константин Аполлонович Савицкоень лемсэ училищанть вакссо Сонзэ перька пурнавсть ламо ломанть, ды Сон тенст пшкадсь мокшокс,
8. ды теске жо, варма ало ды якшамосо тонавтсь эйсэст, ды зярдо сонзэ эзть чарькоде, Сон кармась токшемест – сыцятнень ды ветязтнень,
9. ды пичксевтинзе весень. Тонавтницятне мерсть Тензэ: тон мекс чатьмонезевить, Оцязор?
10. Сон мерсь каршост: Мон токинь эйзэст секс, мекс сынст арасель келест, а кода мартост ульнесь кортнемс.
11. Ды тейсь цюдань тевть секс, мекс сеть ульнесть а чумот.

Секс мекс казямовгадсть неть ломантне.

ВАДРЯ КУЛЯ МИШАРТНЭНЬ ПЕЛЬДЕ

1.

Паронь казиця, седеймариця Аллахонь лементь кисэ.

1. Та-кодамо татарось ульнесь сюпав; лемезэль Ильдар ды ульнесь сон Горьковской областень Кызыл-Октябрьской районсто.
2. Сон ульнесь превей розбойник: сонзэ эзизь пекстне, эзизь машто.
3. Сон оршнекшнесь порфирунь ды виссононь фасонсо, ды эрьва чистэ парсте пировась.
4. Пецясто яксесь мечетев.
5. Ульнесь истя жо та-кодамо бомж, лемезэль Равиль, кона аштесь празь Сергачсо вокзалонь туалетэнь кенкш вакссо, весе рунгозо ульнесь томбавкссо, азортомо кискатне чийнесть ваксканзо ды нолсесть томбавкс тарканзо.
6. А лия татартнэ ярснесть, симнесть, урьвакстнесть ды пандтнесть калым, лиснесть мирдень экшс ды печкенесть рунгонь ве таркаст.
7. ярснесть, симнесть, рамсесть машинат, одс микшнесть дефицит, строясть кооперативной квартират ды дачат,
8. ды сакшнось сексесь, ды мольсть пиземеть Уразасто саезь Курбан-Байрамонь видьс,
9. а мейле сакшность телесь ды тундось ды кизэсь, а тосо – Сабантуй,
10. а мейле таго сексь ды таго Ураза.

Аллах алкукскак – весемень содыця! Ды кие кунсолы Аллахонь ды Сонзэ Пророконзо, сень Сон ветни садс, косо алка таркава чудить лейть, – пингеде-пингес эрямс тенст тосо.

2.

Ансяк неевлитькак, кода прялить эрямост сеть, кить эзть кеме: ангелтнэ вачкоить эйсэст чама ды кутьмере ланга. Тюрть ятот каршо, зярс карми эрямо Аллахонтень кемемат; но бути ятот кармить правтомо мирэнтень, сюконяк тензэ тонгак, кемть Аллахнень, эдь Сон – кунсолыця, весемень содыця.

1. Ансяк сёксняяк, тельняяк, тундояк, кизнаяк кой-кинень сельгенесть чамас, кой-кинь турванзо поркснизь котасо, кой-кинь эшкенизь мандосо пря ланга. Неть ульнесть Закононь ломанть.
2. А оштё ульнесть сеть, кить вейкеденть рангсть «вадрясто», а омбоцеденть – «кежейстэ» ды кемевтсть эсь видечист пеелень вачкодемасо. Неть эзть ульне Закононь ломанть.
3. А Сон кортась тенст «Шнавозь аштезэ», секс мекс весемесь ульнесь пек берянь,
4. кортась «Чить сазо», но мезеяк эзь сакшно ды мезеяк эзь полавтово,
5. кортась «Лацо улезэ», но мезеяк арасель,
6. сынь сынськак арасельть,
7. А ульнесь Сонзэ ливезезэ ды верень петнявксонзо, конат пракшность мода лангс.
8. Ды кортась Сонензэ «Азор, Азор», а Сон кортась тенст «Азёдо мукорс. А содатадызь тынк».

Весе ёжовгалесть, ёжовгалесь Аллахкак, а Аллах – ёжовтнестэ сехте вадрясь. Арась паз сондензэ ине, превей.

ВАДРЯ КУЛЯ РУЗТНЭНЬ ПЕЛЬДЕ

1.

Теде мейле Азорось кочкинзе сизьгемень тонавтницянзо ды кучинзе эсензэ пельде кавтонь кавтонь эрьва-кодат ошс, ды ошонь ёнов молиця посёлкас, ды эрьва-кодат райцентрас, мик эрьва-кодат вельсоветс.

1. Ды ульнесть неть Орданьбуе ды Отяжвеле, Найман ды Кочкурвеле,
2. истя жо Эрзянь Масторсо Ицяло ды Кемля.
3. Ульнесть Потма ды Яваз, Салазгярьге ды Пишля,
4. Истя жо Мокшонь масторсо Пурдош ды Севонь.
5. А оштё Пургазонь уделсэ Пекшня ды Яз, Эрзямас ды Ратор,
6. Истя жо Пурешень уделсэ Чембар ды Поим, Наровчат ды Камешкир.
7. Ды Саран ошось, маласонзо Атямаресь, Посопось, Лямбиресь.
8. Ды Пензась, эйстэнзэ а васоло Шемышеесь, Рамзаесь, Ардымесь.
9. Ды тон, Обран Ош, Нижней Новгород, эрзянь ды мокшонь ошонь тетя, верев кепедезь тонь сюрот.
10. Кадык лиси весемесь, мезес тердсь Тюштянь торамось.

Ды тон, Буртасонь мода, эзгат чииця шоссеть, Сура лееть марто, ды тон Цна леенть лангсо вирень раське, Мещерань видьме, кона яки рузонь верань киванть, тыньгак неинк Олячинь валдонть – куломачинь чоподасо аштицятненень цитнезевсь сон.

2.

Ды вана сынек Обран ошонть – Нижней Новгородонть малас – ды зярдо Сон совась Нижней Новгородс ды ютась Свердловонь (ней Покш Покровской) ульцяванть, весе ошось бизмолгадсь ды кевкстнесь: кие Те? Народось жо кортась: Те сонсь Инешкайпазось, эрзянь пазось.

1. Арсян, ламот содыть, мейсэ весемесь прядовсь, зярдо весе те компаниясь арсесь улемс Нижнейсэ Инечинть самс.
2. Мезе марясть, мезе лиссь пецясто московонь шканть коряс 12.00. частнэнь малава Георгиевской съездсэ, мезе – недлячистэ вень куншкат Бугровской калмолангсо,
3. Но главноесь: ошсонть сэтьме эрямось эзь колаво, важодсть метрополитенэсь ды мода ланга ардтниця транспортось.
4. Порядканть кирдсть милициянь вийтне
5. ОМОН-томо, бомбань апак ёртне, ламо этажонь кудонь апак сезне.
6. Секскак кодамояк Торо кияк эзь кандо: кадовсь эрзянь-мокшонь моданть лангсо Сэтьмечи ды ламо раськень ломантнесэ – паронь арсемат.
7. Цёранть ды тетянзо ютксо, тейтеренть ды аванзо ютксо,
8. одирьванть ды мирденть аванзо ютксо, мирденть ды нинзэ аванть ютксо,
9. эрьва кодамо прявтнэнь ды важодицяст ютксо ульнесь чарькодемачи.

Тетянть, Цёранть ды Святой Духонть лемсэ!

Вана ней весе.

#

Текст: Сергей Завьялов

Сергей Завьялов

Сергей Завьялов дебютировал в ленинградском самиздате 1980-х, входил в Клуб-81. По образованию филолог-классик, долгие годы преподавал древнегреческий и латинский языки, а также античную литературу, впоследствии читал лекции по истории русской поэзии ХХ века, в том числе в Петербургском и Цюрихском университетах.

Эссе, посвященные советской и финно-угорской проблематике, печатались в журнале «НЛО». Отдельными изданиями, в антологиях и периодике стихи и поэмы Завьялова вышли в переводе на 15 языков. Лауреат Премии Андрея Белого (2015) и Пьеро Бигонджари (Пистойя, 2016).

Поэма Сергея Завьялова «Четыре хороших новости» (2008) отсылает читателя к Евангелиям (которые по-гречески дословно и значат «хорошие новости»). Трагические события разворачиваются в позднесоветские годы в городах и селах Мордовской АССР, а каждое из четырех мордовских евангелий соответствует одной из мордовских этнических групп, которых тоже четыре.

«Четыре хороших новости» вместе с другими стихотворными текстами, которые поэт создал за двадцать пять лет, вошли в сборник «Стихотворения и поэмы 1993–2017». Книга напечатана в художественной серии московского издательства «Новое литературное обозрение» в 2018 году.

Книга «Стихотворения и поэмы 1993–2017» будет представлена автором в Петербурге 13 мая на Новой сцене Александринского театра; в Москве 16 мая в конференц-зале библиотеки имени Некрасова; в Швейцарии при содействии Литературного клуба в Цюрихе 27 мая в Museumsgesellschaft (Literaturhaus), начало в 15:00.

Купить книгу Сергея Завьялова «Стихотворения и поэмы 1993–2017» можно по этой ссылке https://www.nlobooks.ru/. А если указать в браузере «Сергей Завьялов. Стихотворения и поэмы 1993-2017», то поисковые системы предложат десятки магазинов, где легко и удобно приобрести литературную новинку.

Поделитесь публикацией с друзьями

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Похожие тексты на эту тематику